Wist u dat …

-De meeste zorgverzekeraars alleen behandelingen (geheel of gedeeltelijk) vergoeden wanneer u aanvullend verzekerd bent en de chiropractor is aangesloten bij de SCN of SNRC vanwege hun kwalitieitsstandaarden.

-Chiropractische behandeling geen effect heeft op uw eigen risico

-Vermoeid? Het klinkt tegenstrijdig. Maar als je weinig energie hebt of moe bent, moet je juist gaan bewegen. Dat bleek dit jaar uit onderzoek. Gezonde jonge volwassenen die zich voortdurend moe voelden, moesten 3 keer per week 20 minuten op een hometrainer zitten. De ene groep fietste in een matig tempo, de andere in een laag tempo en de derde groep fietste helemaal niet. De fietsende proefpersonen voelden zich na 6 weken gemiddeld 20 procent meer energiek. De groep die in een laag tempo fietste, voelde de grootste verbetering.

-Hardlopen vertraagt het verouderingsproces!

Uit een onderzoek onder 500 joggers bleek dat zij minder snel dood gingen dan niet-joggers. En zij kregen pas veel later last van ouderdomskwaaltjes. De exacte cijfers: Na 20 jaar bleek 34 procent van de niet-joggers overleden te zijn, tegenover 15 procent van de joggers. Ouderdomskwaaltjes traden bij de joggers gemiddeld 16 jaar later op.

-Mensen die positief denken zijn veel sneller van hun klachten af zijn dan mensen die vaak negatief denken.

-Buikslapers meer rugklachten hebben dan rug- en zijslapers!
De extreme rotatie van de nek in rust zorgt voor overirritatie van de gewrichten in de nek. Dit zorgt voor pijnklachten in de nek en hoofdpijn. De extreme holling in rust van de onderrug zorgt voor onderrugklachten.

-Er in onze voeding veelal niet meer genoeg vitamines en mineralen te vinden zijn. Een goed voedingssupplement is dan ook een goed idee. Dit helpt ook vaak in het herstel van de problemen die wij zien. Vraag uw chiropractor naar meer info.

-Mensen die hun hele leven gesport hebben, een kleiner risico op osteoporosis hebben.

-De bijwerkingen van cholesterolverlagers spierklachten kunnen veroorzaken vanwege het afbreken van spierweefsel.
Omega-3 vetten de kans op hoog cholesterol, en hart- en vaatziekten verkleinen, maar ook de kans op allergiën verkleind. Dit was het resultaat namelijk van een onderzoek bij baby’s, waarbij 1 groep Omega 3’s toegediend kregen en de andere groep niets. De groep met de omega-3’s vertoonde veel minder allergie dan de groep die niets kreeg.

-Het nuttigen van olijfolie heel gezond is op salades. Olijfolie daarentegen mag niet verhit worden. De verandering van de vorming van de vetten in olijfolie (van cis naar trans) zijn giftig voor het lichaam. Om te koken kunt u daarom het beste met boter bakken. Indien u olie wilt gebruiken kunt u het beste kokosolie of   zonnebloemolie gebruiken.

-De 3e meest voorkomende reden van overlijden in de USA is door het gebruik van medicijnen.

-De 7e meest voorkomende reden van overlijden in de USA is door fouten van artsen danwel overlijden bij of na operaties.

-Melk voor het grootste gedeelte van de populatie niet te verdragen is!
Een kalf leeft max. 3 tot 6 maanden op gepasteuriseerde melk. Hoe moeten wij dit dan doen?! Het feit dat melk voor sterke botten zorgt, is achterhaald.
Bij onderzoek is geconcludeerd dat de landen die de meeste melk drinken, het hoogste percentage van botontkalking (osteoporosis) hebben. Dit is ook logisch, want melk zorgt voor een lage zuurgraad (pH) in het bloed. Om de pH te neutraliseren wordt er eerst Kalium en Natrium uit het lichaam gehaald.
Wanneer hier een tekort aan ontstaat, zal er magnesium en calcium uit de botten gehaald worden. Dit leidt weer tot botontkalking! Ook is in de laatste onderzoeken naar voren gekomen dat er verhoogde kans is op prostaatkanker, eierstokkanker en onvruchtbaarheid.

Laat een reactie achter